close




Domino Effect
 
The domino effect is a chain reaction that occurs when a small change causes a similar change nearby, which then will cause another similar change, and so on in linear sequence. The term is best known as a mechanical effect, and is used as an analogy to a falling row of dominoes. It typically refers to a linked sequence of events where the time between successive events is relatively small. It can be used literally (an observed series of actual collisions) or metaphorically (causal linkages within systems such as global finance or politics).
From Wikipedia



好同學問我一個很微妙的問題,他說

「愛情教主可以結婚嗎?」

嗯、一時間我也不知道怎麼回答才好



流蘇花開了
路過看到白色雪一般的風景
當初身處其中甚少停下腳步仔細凝視
離開之後的偶然一瞥卻發現
太過美麗



那天好同學說:「我們一起找新工作吧,最好是那種天天都有變化的工作」
可是天天都有變化總有一天也會感到厭倦的
或許並不是事物的本身,而是我們太過容易對所謂的現狀感到厭煩


 
「最近好嗎?」友人這麼問
「嗯、不好。」我很坦率的回答
然後他沒有說話,這就是他的溫柔



好同學的女朋友成天問他「你要不要娶我?」
然後有一天他突然問「妳要嫁給我嗎?」
結果女朋友愣了一下
這種女人,真是
不過我還是站在她那邊的吶這也沒辦法


 
偶爾會分不清楚玩笑跟認真呢 




可以不要嗎?
自己。



  



arrow
arrow
    全站熱搜

    Sophia X 皓子 發表在 痞客邦 留言(18) 人氣()